Week 2 zit er alweer op

20 augustus 2018

En toen zat week 2 er ook alweer op. Nog 6 weken te gaan. De tijd gaat zo snel. Ik he het onwijs naar me zijn en ik doe heel veel ervaring op. Maar het is ook een hele uitdaging. En ik ben ook zeker blij als ik weer in het vliegtuig terug naar Nederland zit. Ik verlang naar een beetje regen, het koud hebben, niet overal zand, net elke dag rijst of pasta en natuurlijk naar mijn beestjes. De omgeving hier ga ik wel missen en ook zeker de typisch griekse producten en de sfeer en de gezelligheid. Gaat echt wel even wennen worden om straks ineens weer alleen te zijn. maar voor nu ga ik eerst nog 6 weken alles eruit halen wat erin zit. ik moet weer even een paar dagen bijschrijven dus zal het weer net doen zoals in de vorige blog. En zo zal het nu el vaker gaan. De dagen zijn lang en intensief dus niet altijd tijd en zin om te schrijven maar ik haal het altijd weer in. want ik voor mezelf ook de herinneringen hebben.

Vrijdag

In de ochtend had ik weer een IT shift in een hotel. En in dit hotel mochten we ontbijten. We moesten dan alleen een half uur eerder aanwezig zijn. Nou dat hadden we er graag voor over. Dit is echt een bonus. wat een luxe ontbijt. het was een rustig hotel dus niet heel veel mensen gesproken maar iedere toerist die we vertellen over ons werk is er weer 1 en die zal het hopelijk ook weer doorgeven aan vrienden en bekende. 's middag werden er 100 strandmatten gebracht n die moesten worden veranderd in shading. iedereen moest 5 shadings maken. ik heb dat gelijk gedaan. eerst even bamboo halen en op maat knippen. iemand anders was de strandmatten al door midden aan het knippen. en zo hadden een aardig systeem en steeds meer mensen sloten aan om te helpen. daarna heb ik even een beetje gerelaxed. 's middags was er weer een basecamp meeting. en daarna had in een public excavation. daar had ik echt zin in. dat vind ik het leukste. je laat de mensen dan echt zien wat we doen. het is makkelijker uitleggen en om hatchlings naar de zee te helpen dat is gewoon iets speciaals je wil geen levende hatchlings vinden want dat betekend dat ze te zwak waren om het zelf te redden. maar voor de toeristen is het wel leuk. en ik blijf het speciaal vinden om die hatchlings te zien. we hadden 4 levende hatchlings in dit nest. 2 hebben de zee gehaald en 2 hebben weer begraven in de hoop dat ze zouden aansterken en 's nachts alsnog naar de zee zouden gaan. ik zat bij de niet bewegende hatchlings ik heb gedaan wat ik kon om ze naar de zee te helpen maar ze waren te zwak. na de excavation moesten we nog een nest in de buut shaden. en daarna nog een uur terug lopen. het was een lange shift maar zeker de moeite waard. door de chaos van die dag en alle drukte was ik wel een beetje overprikkeld. uiteindelijk nog even met mijn begeleider een rondje gelopen en even gepraat en toen een kalmeringspil erin en naar bed.

zaterdag

in de ochtend had ik k1. dat is de eerste kiosk shift. je vertrekt om 8 uur lopend richting de kiosk. je shift duurt van 9 tot 12 en dan ga je met de auto terug. meestal is k1 een rustige shift. tegen het eind van de ochtend werd het wat drukker. 's middags had ik vrij. ik ben mee gegaan boodschappen doen. ik wilde zelf ook wat dingen hebben en gen energie om te gaan lopen. maar wat een boodschappen bijna 300 euro en binnen een paar dagen is een groot deel daarvan op. bizar. daarna nog even wat aan mijn verslag, douche en in de avond weer naar een hotel. ik ben dit keer mee geweest naar de slide show. om te kijken hoe dat gaat. ik weet niet of ik me ooit zeker genoeg ga voelen om het zelf ook te doen maar ik weet nu hoe het gaat. het was een goede avond. veel mensen. en ik hou van dit hotel. is echt een mooi hotel. tegen het eind van onze shift werden we uitgenodigd om te komen eten normaal doen ze dat niet in dit hotel. maar nu mocht het. mijn eerste dinner in een hotel. het was erg goed. weer terug op het kamp nog even wat gezeten en gepraat en daarna naar bed.

zondag

dit was wel een relaxte dag. tot 15 uur had ik niks. ik had slecht geslapen dus ik was gesloopt fijn om dan even rustig aan te kunnen doen.De ochtend gebruikt om even wat winkeltjes te bekijken. ze hebben heel veel leuke dingen hier. en de prijzen vallen mee wat tegelijk ook weer heel gevaarlijk is. 's middags wat aan mijn verslag gezeten. filmpje gekeken. om 15 uur moest ik beginnen met koken samen met 2 andere. we besloten aardappels en groente te maken. wat een werk al dat snijden. ik kon nie tot het eind helpe en kon het zelf ook niet eten uiteindelijk. ik moest om 17.15 weg voor mijn k4 dienst. Het was een goede dienst. best veel mensen. maar ik was zo moe dus de tijd leek eindeloos te duren.gelukkig wilde de andere vrijwilliger met de bus teug dus geen uur lopen. ik ben vrijwel direct mijn bed in gegaan. maar ik kon nog niet gaan slapen want het rooster was nog niet bekend. een met mijn begeleider geappt of ze me in ieder geval kon zeggen wat ik vandaag zou hebben. en daarna kon ik slapen.

vandaag wel een prima dagje. ochtend vrij. in de middag data invoeren en vanavond wee en public excavation. foto's zijn te vinden in album 20-8 en ik zal een paar video's toevoegen.

Tot de volgende blog..

1. Tiny:
    21 augustus 2018
    Weer een mooi verslag daar kun je weer mooi op tetug kijken. 👍