Laatste blog

2 oktober 2018

Mijn laatste blog. het avontuur is echt ten einde. Ik ben nu ruim een dag terug in Nederland. De terug reis ging voorspoedig Ik vind vliegen geen ding meer. De onverwachtse bewegingen en draaiingen en dergelijk vind ik niet heel grappig maar ik weet inmiddels dat het normaal is en het is nu alleen een van oh we gaan even draaien meer niet. ik had echt verwacht dat ik vliegen maar niks zou vinden. Ik geef to het is niet mijn favoriete transportmiddel en ik weet niet of ik een vlucht van langer dan 4 uur leuk vind maar een korte vlucht vind ik prima. het wachten op de bagage duurde erg lang. maar mijn broertje had me al zien staan en zo kon ik mijn ouders, broertje en een vriendin alvast zien door het raam. ik had een vermoeden dat die vriendin mee zou komen maar ze had niks gezegd dus ik wist het niet zeker. het was heel raar om weer bekende te zien en te beseffen dat ik weer in nederland was. En het mooiste moment was natuurlijk het wederzien van Fenna. Haar reactie geweldig. wat had ik haar gemist. Het is gefilmd dus ik zal de video online zetten.

het echt besef dat in nederland ben en dat dit mijn thuis is moet nog komen. ik wil vanochtend de buschaffeur bijna in het engels en greeks begroeten maar bedacht me op tijd oh nee ik kan nederlands praten. En na 8 weken mijn toiletpapier in de prullenbak te hebben moeten gooien in plaats van in de we wc moet ik mezelf er iedere keer aan herinneren dat ik het weer gewoon in de wc kan gooien. De kleine normale dingen die voorheen heel normaal waren zijn nu weer even wennen. * weken lang was kreta mijn thuis, de camping, mijn tent (en af en toe een bungalow/caravan) dat was mijn thuis. Ik had een compleet ander leven. En nu moet ik weer terug schakelen. en dat is nog niet zo makkelijk. Mijn huis voelt niet meer als thuis. alles voelt raar. Ik ben niet meer dezelfde persoon als die ik was voor mijn stage. ik ben niet ineens compleet veranderd. maar 8 weken wonen en werken in een ander land dat doet iets met je. Dus naast dat ik dit weer als mijn thuis moet gaan zien moet ik ook weer gaan ontdekken wat mijn plek is en wat ik verder wil. Wat de volgende stap is. Dat kost wat tijd en gelukkig heb ik die tijd. deze week een rustige week. ik geef mezelf wat tijd om weer te landen.

het was een onwijs gave ervaring die ik nooit zal vergeten!  En ik ben benieuwd wat de toekomst mijn gaat brengen. Mocht er ooit weer een een dergelijk avontuur op mijn pad komen ga ik zeker weer een blog bij houden. Maar voor nu zeg ik vaarwel! Iedereen die mijn verhalen heeft gelezen en me heeft gevolgd bedankt en ik hoop dat jullie mijn verhalen met plezier hebben gelezen.

Veel liefs

Chantal

P.S. Er staan nog wat laatste foto's in album 2-10

1. Tiny:
    2 oktober 2018
    Nou bedankt Chantal. Ik vond het zeer leuk om jouw te volgen. En hoop als je weer zo n uitdaging aan ga ik je weer mag volgen. Heel veel succes bij het volgende wat je gaat doen. En vind het nog steeds zeer goed van je dat je dit hebt ondernomen. Je bent zeer zeker gegroeid. Groetjes van uit Lobith.
  2. Jacqueline:
    2 oktober 2018
    Chantal ik heb met heel veel plezier je blogs gelezen. Nu weer aarden in je eigen huis. Trots op jou prestatie. 😘
  3. Sjan:
    3 oktober 2018
    We zijn super tros op jou op naar het volgende avontuur 😘
  4. Esther:
    3 oktober 2018
    Ik keek er elke keer naar uit om te kunnen lezen wat je die week heb meegemaakt. Ik vind dat je het leuk kan vertellen. En je heb dan ook een super avontuur beleeft. Ik zal het zeker missen. Het is weer even wennen dat je weer thuis bent. Maar als je daar weer je plek heb gevonden zal je zeker blij zijn dat je je eigen huisje heb met je beesten en dat je die elke dag de liefde kan en mag geven die jij wil geven. Ik zal zeggen je bent een topper. En ik kijk uit naar je nieuwe avontuur wat dat ook z aal mogen zijn.