Blogtijd!

16 augustus 2018

Het is weer tijd voor een blog.  De afgelopen dag is het er niet van gekomen. . ik zal dag voor dag beschrijven wat ik het meegemaakt.

Maandag:

De rest van de maandag was vrij rustig. Er liep de hele dag af en aan een hond bij het kamp en ’s middag lag hij een paar uur te slapen onder de hangmatten. Dat was heel moeilijk. we mogen geen huisdieren en mogen ons niet hechten. Dus ik moet het negeren. Maar ik mis fenna zo erg. En als er dan een hond steeds bij het kamp loopt dat is zwaar. In de avond weer een shift in een hotel. En echt een heel fancy hotel. Het was bijna een dorp op zich zelf. het zijn lange shifts. Je staat 4 uur lang. En de eerste paar uur spreek je meestal maar weinig mensen omdat ze eerst gaan dineren. Maar het was een goede shift. Een paar belgen gesproken en verder in het engels gecommuniceerd. De nacht die volgde heb ik heel weinig geslapen. ik was zo onrustig. De hond die de hele dag op en aan in ons kamp was lag tegenover mijn tent te slapen. en ik mocht gewoon niks doen. ik vind het echt verschrikkelijk al die zwerfhonden en zwerfkatten. Ik zou ze allemaal willen helpen en redden. Maar ik weet dat dat niet kan. en dat samen met gewoon een week vol nieuwe indrukken was even te veel. ik heb uiteindelijk nog even gebeld met een vriendin die nu op vakantie is in amerika. Heel handig nu dat tijdsverschil. Uiteindelijk viel ik om half 5 in slaap en was ik er om 7 uur weer uit.

Dinsdag:

De dinsdagochtend had ik bamboo shift. De tijd daarvan mag je zelf indelen als je het maar 2 uurtjes doet. We begonnen rond 10 uur. Dus ik kon nog even een beetje rustig wakker worden. ’s middags had ik weer vrij tot 17.30. film gekeken, wat aan mijn verslag gezeten en een beetje relaxen. ’s Avonds had ik weer en kiosk shift. De eerste keer dat we best veel mensen hebben gesproken en ook veel hebben verkocht. ’s Avonds moest ik alleen terug lopen naar de camping. Het is ongeveer een uur lopen. ’s avonds komt de stad echt tot leven. normaal zou ik me niet prettig voelen met veel mensen. maar het is echt gezellige stad. Heel toeristisch dat wel. nu ik alleen was had ik wat meer tijd om te genieten van de sfeer en de straatmuziekanten. Ik hou van de griekse muziek. Nog even gestopt bij een supermarkt. En toen hop door na de camping. Eerst een lange weg met hotels die eindeloos lijkt te duren. Dan een paar kleine straatje en dan is het 1 weg terug naar de camping. Ik was bang dat ik het niet zou vinden in het donker. Maar ik vond het vrij makkelijk met hulp van google maps en een aantal herkenningspunten. Om 10 uur was ik terug in het kamp. Wat administratie afronden en mijn bed in gegaan.

Woensdag:

De woensdag ochtend was redelijk rustig. tot 11 uur rustig aan daarna 2 uur data invoeren. De hond was er weer. eerst was er een discussie of er niet iemand was die die hond mee kon nemen naar huis. ze is zo lief is moeilijk om haar te negeren. De kampleider besloten haar uiteindelijk weg te tillen van het kamp. Dat vond ik heel moeilijk. ik zou willen dat ik haar mee kon nemen. dan hoefde ik haar nu niet te negeren en kon ik haar een beter leven geven. maar het kan niet. om half 4 had ik shade dienst. We moesten 1 nest vanaf nul shaden en 1 nest de shading nog iets verder richting de zee maken. het was oke. maar het is vooral heel warm. Het zand kookt dus op blote voeten is geen optie. Maar het komt ook door de slippers. En als je dan om je knieën moet om een geul te graven voor de shadings auw… en vervolgens overal zand. maar verder was het helemaal prima. En daarna gewoon onder de douche. Ik ben daarna even gaan lopen. even een ijsje halen en er even uit. op de weg terug kreeg ik via de app een berichtje dat ze 1 van de katten van kinderboerderij maandag laten inslapen. Toen brak echt even en kon ik mijn tranen niet meer tegenhouden. in het kamp werd ik opgevangen door mijn klasgenoten en andere mensen van het kamp. Iedereen was heel lief en begripvol. 1 van de kampleiders wilde zelfs de hond gaan halen zodat ik die kon aaien. Wat miste ik fenna nu. en mijn ouders zijn op vakantie dus zit mijn hond in het pension anders kon ik even facetimen en haar zien. ik vind het leuk hier en heb aardig door hoe alles werkt. maar het is ook veel en druk en chaos. dat heb ik ok school ook maar ik ga dan altijd eer naar huis naar fenna. Ik heb even een tijdje in een schommelstoel/hangmat gezeten. Even rust. later ben ik nog even met iemand van het kamp over het strand gaan wandelen en hebben we even gepraat dat was wel fijn. Weer terug in het kamp hebben we nog een film gekeken met een groep mensen. een andere groep was uit. we hebben voor de slideshows in de hotels een projector en een screen. En daar hebben we film op geprojecteerd. We hebben bridget jones diaries gekeken. hij was iets te laat afgelopen ik had de volgende ochtend morning serve en zou voor 12 uur in me tent moeten liggen maar dat werd na 12 uur. Aar het was wel heel gezellig. en ik voelde me alweer wat beter.

Donderdag:

Dat is vandaag. In de ochtend morning serve op een andere deel van het strand. Minder toeristisch. Veel rotsten en geen aaneengesloten strand. We moesten soms ook even van het strand af en een stuk op de weg lopen. we waren met zijn 2en. dit stuk strand was kleiner. Veel tracks gevonden allemaal hebben ze de zee bereikt. 1 nest was buiten de shading beland en sporen over het strand. We moesten alle sporen volgen om te kijken of er niet ergens 1 was achtergebleven en om de gegeven goed te kunnen noteren. Om half 10 waren we klaar. Was een prima shift. Onderweg nog even langs de bakker om brood voor het kamp te halen. wij zaten om het verste strand dus hadden de auto. Voordeel is dat je dan ook iets voor jezelf kan hallen. Ze hebben hier hele lekker gevulde bladerdeegachtige dingen met fetakaas. Love it. eenmaal terug in het kamp de administratie afronden en om 10 uur waren we klaar. Ik besloot me om te kleden en naar de zee te gaan. ik had gezien dat de golven vrij kalm waren dus besloot een nieuwe pogging te wagen om te gaan zwemmen. Het water was heerlijk. Ik heb een uurtje in het water gedobberd. Even wat eten in het kam en toen er meerder mensen terug waren van hun shift gewoon weer naar de zee. Ik ben uiteindelijk best ver de zee in gegaan. zeker 25 tot 50 meter. We ween met en hele groep. Was heel gezellig. sommige bleven dichter bij het strand en andere gingen zo ver als ze konden. Ik en een andere groepsgenoot lukt het niet om het verste punt te bereiken. De weg terug was zwaar en het leek alsof we niet vooruit kwamen. Terwijl je dan toch met stroming van de golven mee gaat. was best even eng. maar we zijn terug gekomen op het strand. We hebben 2 uur in de zee doorgebracht. Het was echt heerlijk. Morgen middag weer denk ik als de zee zo blijft. Weer even wat kleding gewassen. Er zijn vandaag 2 mensen weggegaan dus daar afscheid van genomen en toen aan mijn blog. Vanavond weer naar een hotel en dan gaan we alweer richting het einde van de week. Gaat heel snel.

Tot zo ver weer even voor nu. foto’s zijn te vinden in album 16-08.