Einde van week 3 nadert

24 augustus 2018

En toen waren we alweer bijna aan het einde van week 3. De tijd gaat echt heel snel. Gewoon bijna op de helft. Nog steeds dubbele gevoelens. Het is geweldig hier maar ben ook lij als ik weer naar huis kan. Maar ik ben heel dankbaar voor deze ervaring. Ik leer zoveel. En Vooral op persoonlijk vlak merk ik hoeveel ik ben gegroeid de afgelopen jaren. Daar ben ik wel trot op. maar het is ook gewoon zwaar. Maar dat mag. Het is ook intensief. De afgelopen dagen was ik heel erg moe dus ik mijn vrije tijd gebruikt om even te relaxen op een dutje te doen in een hangmat. Maar nu heb ik weer tijd om iedereen weer bij te praten.

Maandag:

Was een rustige dag. alleen de avond was intensief. Ik had een public excavation. Er waren veel mensen en een aantal levende hatchlings dus dan duurt het altijd even wat langer. En we moesten nog 2 nesten in de buurt voorzien van shading. In de avond uren is dat toch een stuk prettiger dan midden op de dag in de brandende zon. Het is toch best intensief. Gelukkig gingen we met de bus terug. maar de eerste bus weigerde ons vanwege alle spullen die we bij ons hadden zoals overgebleven shading, nestkooi, de merchandise gelukkig werden we in de eerstvolgende bus wel geaccepteerd maar dat was wel weer een kwartier later. Maar he alles voor de schildpadden. Eenmaal terug in het kamp ben ik nog even bij de rest gaan zitten. nog een kaartspel gedaan en niet al te laat mijn bed in.

Dinsdag

Had ik in de ochtend vrij. Beetje aan mijn verslag gezeten maar vooral rustig aan gedaan. van 12 tot 3 had ik dienst in de kiosk. Daarna ben ik met de vrijwilliger met wie ik kiosk had even de stad in gegaan. even een ijsje gehaald, winkels gekeken en ergens wat gegeten. ik had een rainbow pancake. Nog naar een klein archeologisch museum geweest. en we waren net op tijd om met de volgende kiosk wissel mee terug te rijden naar het kamp. Heerlijke middag gehad. ’s avonds had ik base camp. En letterlijk iedereen was weg. ik was alleen. Muziek aan en schoonmaken. Het aas heerlijk om gewoon even niemand om me heen te hebben. ’s avonds was er een klein feestje. Omdat er heel veel mensen weg gingen en 2 vrijwilligers die 10 dagen bij een andere project hadden geholpen waren weer terug. ik was al aardig overpikkeld. Maar vond het tegelijk ook wel gezellig. ik koos voor de middenweg. Ik heb in een hangmat gelegen en vanaf een afstandje het een beetje gevolgd. En ik kreeg het zowaar koud dus uiteindelijk mijn fleecedeken gepakt. Een prima avond.

Woensdag

In de ochtend had ik een IT in het golden beach hotel. Een wat kleiner maar gezellig hotel. Na onze shift mochten we ontbijten. wat wederom erg goed was.  vervolgens was ik vrij tot 17 uur. ’s Middags vooral rustig aan gedaan. er ging wat mis bij de shade shift. Het nest zat bij een paar zonnebedden die niet zomaar even verplaats konden worden dus moesten ze  met het hotel gaan praten. Daardoor duurde alles langer en was de auto niet op tijd terug voor de kiosk wissel. Dus moesten we de bus pakken. Ik had samen met mijn begeleider de kiosk shift. We hebben veel gepraat was fijn zo even 1 op 1. Na onze shift nog even een frozen yoghurt gehaald en die in de haven op gegeten en vervolgens weer naar huis gewandeld. We lopen echt heel veel maar het bevalt me eigenlijk wel. ga ik nog missen thuis dat ik maar 5 minuten hoef te lopen om ergens te komen. ik ben vervolgens vrij snel naar bed gegaan want ik had de volgende ochtend morning servey.

Donderdag:

Mijn dag begon al vroeg. Om 4.45 uit mijn bed en om 5.30 al op pad. Het was nog best fris dus voo het eerst een vestje gedaan. Ik was wel echt moe en niet heel goed geslapen. Maar als je dan op het strand zit en de zon ziet opkomen dan en je dat toch weer snel vergeten. Ik vind de morning serveys zwaar omdat je 4 uur lang op het zand loopt. En als de zon goed op is dan warmt het al snel op. maar ik vind het ook 1 van de leukste dingen om te doen. de spanning als je naar een nest loopt. Zullen er tracks zijn. en gewoon de rust en de kalmte die er nog heerst.  We hadden heel veel tracks en vrijwel allemaal hebben ze zee bereikt. Er waren ook 2 levende hatchlings. Die had ik gespot. 1 was op zijn rug beland en de andere had het om een andere reden nog niet gered tot de zee. We hebben een stukje dichter naar het water getild en met een beetje hulp hebben ze de zee gehaald. blijft bijzonder om te zien. ik zal een video toevoegen. Op de terug weg naar het kamp even langs de bakker. Weer een cretan cheese pie gehaald. zo lekker. dat ga ik echt wel missen als ik weer thuis ben.  in de middag had ik vrij dus een wat geslapen in een hangmat. Dat ging nog verrassend goed. helemaal niet verkeerd eigenlijk. Ik wilde nog aan mijn verslag maar dat is er niet meer echt van gekomen. ’s Avonds had ik weer een IT. Ik was vorige week al in dit hotel. Het is een klein en rustig hotel. Maar wel heel sfeervol. En we hebben het gedaan. 2 adopties dat is niet slecht. het is een klein half uurtje lopen terug naar het kamp. Ik ben vrijwel direct mijn bed in gegaan. ik was kapot en ik had ook die ochtend die volgde weer een morning servey.

Vrijdag:

Dat is vandaag. Mijn dag begon weer vroeg met een morning servey. Dit keer niet zoveel tracks en geen levende hatchlings. Maar  nog steeds een prima ochtend. Vervolgens was ik vrij tot 15 uur beetje geslapen, spelletjes spelen op mijn telefoon. En verder vooral gewoon even niks. Om 15 uur had ik k3 tot half 6. Samen met mijn klasgenoot dus we konden gewoon nederlands praten onderling. Was een gezellige shift. door de shift miste ik wel de base camp meeting. Ik kreeg via de groep chat te horen dat ik volunteer van de week was. ik was echt verast. Ik had het niet verwacht. maar met de uitleg erbij snapte ik het wel. voel me wel vereerd. Maar ook een beetje teveel aandacht.  En nu heb ik even niks. Ik ga zo een filmpje aanzetten denk ik en ook even niks doen. morgen ben ik vrij tot 15 uur dus kan ik dan nog wel een wat dingen aan mijn verslag doen. en ik moet mijn tent weer een beetje opruimen.

En zo zijn we alweer aan het einde van week 3. Ik voel me helemaal thuis. En durf steeds meer. iedereen is heel aardig en heel open. als ik het even zwaar heb kan ik bij vrijwel iedereen terecht. dat is heel erg fijn. En ookal vind ik het zwaar. ik kan steeds makkelijker schakelen. En behalve dat het me uitput en ik wat overprikkeld ben gaat het nog best goed. het is lastig dat ik niet even weg kan en dat ik fenna niet heb. maar ik ga alle uitdagingen aan.

In album 24-8 zijn weer wat foto’s te vinden. tot de volgende blog.