Nog een week tot vertrek

26 juli 2018

Volgende week rond deze zit ik vol met spanning. Dan gaat het avontuur echt bijna beginnen. De tijd gaat nu zo snel. Ik besef nog niet echt dat ik volgende week gewoon wegga voor 8 weken. 8 weken niet thuis. Niet het normale ritme en de dingen die nu zo gewoon zijn. En bovenal 8 weken geen fenna om me heen. Nu het zo dichtbij komt neemt ook de angst wel een beetje toe. maar ik heb nog steeds heel veel zin in dit avontuur. Ik zie wel wat er op me pad komt en dat ga ik gewoon allemaal aan met of zonder angst.

De laatste praktische dingen zijn inmiddels geregeld. het geld om een jaar lang sponsor te zijn van het project is betaald. Dat wat een voorwaarde van de deelname. Ik heb een mail gestuurd naar de project coördinator met de datum van aankomst. Ik heb een hotel overnachting in Athene geboekt. De keuze is gevallen op een hotel in het centrum. Dat is praktisch omdat we dan gewoon het openbaar vervoer tot onze beschikking hebben. Het was een mooie deal. Voor net geen 40 euro hebben we een tweepersoons kamer met ontbijt.

Hotel geboekt

Ik ben nu druk bezig met de laatste dingen aanschaffen. Vandaag met mijn moeder naar Amsterdam geweest om te shoppen. Maar dat waren we snel zat. 30 + is toch wat te warm om te shoppen. In de winkels is het heerlijk maar buiten. Pff mij te warm maar zal er aan moeten wennen op Kreta is dat nu de normale temperatuur. Maar komt goed. Mijn kampeerspullen zijn inmiddels al ingepakt in een koffer. En een gedeelte in een weekendtas aangevuld met schoenen, handdoeken ect,Deel 1 van de bagage is al gereed. zit nu op 27 kilo dus ik mag nog 13 kilo. Dat moet gaan lukken.

Bagage deel 1

Mijn hangmat heb ik ook maar gewoon ingepakt. Het uittesten is niet helemaal gelukt. Uiteindelijk wel 2 bomen gevonden die niet zo ver uit elkaar stonden. Het was gelukt om de hangmat op te hangen maar toen ik er in wilde zat ik op de grond met mijn hangmat. Dus iets was toch niet helemaal goed. Ik heb besloten om het daar ter plekke maar uit te zoeken. Hopelijk weet daar iemand hoe ik mijn hangmat ophang zodat ik er ook echt in kan. Uitdaging 2 is vervolgens om er ook echt in te komen zonder er weer uit te vallen.

Hangmat testen #fail

Mijn to do list word langzaam steeds korter gelukkig.Maar ik weet ook dat niet alles realistisch en haalbaar dus ik zal ook dingen moeten gaan scrappen en daar vergaat de wereld niet van. Morgen heb ik vrij dus dan nog een paar dingen regelen en in mijn huis aan de slag. Vervolgens staan er 4 werkdagen voor de deur. En dan is het nog maar 2 dagen tot vertrek. Die 2 dagen zijn vooral voor quality time met fenna. En gewoon even rust voor ik een drukke tijd tegemoet gaat. Maar rust is niet zo mijn ding dus dat word nog een uitdaging. Maar ik wil hoe dan ook rustig aan doen en vooral even niks moeten.

Tot zo ver weer even voor nu. Later meer....

1. Tiny:
    26 juli 2018
    Hallo Chantal super komt nu wel heel dicht bij, maar je kunt Skype en watts appe. Dus genoeg mogelijkheden om contact te houden met je grote vriendin Fenna, en het thuisfront. Dit gaat je lukken en de warmte is daar toch anders dan hier. De zee en de wind van zee is echt lekker. Kijk er maar met een goed gevoel naar uit. En voor je het weet zit je weer in het koude Nederland. En als je iets vergeet een pinpas en je kunt daar net zo veel kopen als bij de acetion en de Alberthein. Ik wens je heel veel plezier en het gaat je lukken. Ik kijk uit naar je volgende verslag. Toi tot toi 👍👍👌🏻😘
  2. Chantal:
    27 juli 2018
    Dankjewel! Gaat ook allemaal goed komen hoor!