Nog 14 dagen!

19 juli 2018 - Almere, Nederland

Nog maar 14 dagen tot vertrek! Het gaat nu zo snel. Voor mijn gevoel ben ik er nog niet klaar voor maar ik weet ook dat ik veel te veel wil. Het komt allemaal goed. Over 14 dagen ben ik er helemaal klaar voor. En zo niet dan toch. Gewoon gaan en dealen met wat er op me pad komt. Zeg ik nu heel stoer en zo ga ik het ook wel aanpakken maar dat gaat echt nog wel de nodige paniek opleveren. Maar dat is oke. Dat hoort gewoon bij me.En ik heb er ook zeker wel heel veel zin in!

Vandaag had ik na 5 drukke dagen weer een lege dag. Maar die dag bleef niet leeg. Zodra ik op was gelijk aan de slag gegaan in mijn huis. Mijn huis is nog best een chaos. Voor ik weg ga wil/ moet mijn huis toch wel een beetje op orde zijn. Mijn slaapkamer heb ik maandag ochtend gedaan. Vandaag was de woonkamer aan de beurt. Alles aan de kant. Dingen ordenen of in bigshoppers doen om later uit te zoeken. Bankhoezen in de was. bezem, stofzuiger en dweil door me huis. wc en gang ook even meegepakt. Is nu eng schoon en opgeruimd. Veel dingen zijn wel verplaats naar mijn kleine kamer maar mijn woonkamer is op orde. Met wat hulp van mijn moeder. Maandagochtend samen met een vriendin in de tuin aan de slag. Dan blijft alleen nog de keuken, kleine kamer en badkamer over voor een grote schoonmaak. En dan alleen nog vlak voor vertrek alles nog even meepakken en dan is mijn huis er klaar voor.

Vanmiddag een poging gedaan om mijn hangmat uit te testen. Maar de bomen in de buurt staan te ver uit elkaar of het touw is te kort. Of allebei. Dus nu ander touw halen en volgende week maar een keer het bos in daar moet het wel gaan lukken. Als dat gedaan is heb ik mijn kampeer spullen compleet en uitgetest. De meeste kampeerspullen zijn ook al ingepakt. De meeste kleding die ik mee wil ligt ook al klaar. Nog een paar dingen aanschaffen. Maar ook dat is redelijk compleet.

Ook bezig geweest met het kijken naar een overnachting in Athene. Maar dat is nog niet zo makkelijk. Er zijn 3 opties: Dichtbij de luchthaven, in of in de buurt van de stad of in de buurt van de veerboot waarmee we naar Kreta gaan. De 3 locaties liggen niet echt bij elkaar wat het extra lastig maakt. Alle 3 de opties hebben voor- en nadelen. Ik heb wat dingen opgezocht en in een bestand gezet en naar mijn klasgenoot gemaild zodat hij mee kan kijken. Het is maar voor 1 nacht dus veel hebben we niet nodig maar zo min mogelijk gedoe met doorreizen en zo veel mogelijk tijd in Athene heeft de voorkeur. En gewoon relaxt. Het openbaar vervoer in Athene schijnt goed te zijn en ook niet duur. Voor 22 euro kan je een kaart halen waarmee je 3 dagen onbeperkt met het openbaar vervoer kan reizen. Dus dat komt helemaal goed. Nu nog een plek vinden om te overnachten. Dat komt na het weekend/ Na het weekend ook aan de slag met de bijdrage die ik moet overmaken aan Archelon ( mijn stage bedrijf). Een mail sturen naar het project met onze precieze aankomst dag en aankomsttijd bij de camping en dan zijn de praktische dingen voor in Griekenland geregeld.

De laatste dingen die dan nog moeten zijn medicijnen bij bestellen en medicijnpaspoort halen bij de apotheek. Ik ga nog een dagje shoppen met mama in Amsterdam voor de laatste inkopen. Nog even naar de kapper mijn haar weer even kort. En dan heb ik nog wel een heel lijstje maar niet alles is even nodig. Ik wil mijn halve stage verslag al afhebben. Dat is helemaal niet nodig. Ik heb daar tijd en als ik terug kom heb ik nog 6 weken. Er is ook nog een keuzedeel dat ik ook al half wil uitwerken. Ook niet nodig om dezelfde reden. Plus dat ik al een opzet heb en al dingen heb uitgewerkt. Ik weet zeker dat ik nu al voor loop op mijn klasgenoten die de stagebundel misschien nog niet eens hebben bekeken. Ik heb ook besloten dat ik alleen aan mijn opdrachten ga als ik tijd en zin heb.  Ik wil de vrije tijd die ik heb ook vooral aan mijn hond fenna besteden. Ik moet straks 8 weken zonder haar. Dat gaat me nog zwaar vallen. Dus zolang het nog kan wat quality time samen!

Nu het zo dichtbij komt merk ik ook dat de angst en twijfel toeneemt. Heel normaal en ik had ook niet anders verwacht maar ik vind het toch wel lastig. Hoe ga ik hier mee om.  Ik ga dit gewoon doen! En ik weet zeker dat het goed komt. En alle uitdagingen die ga ik gewoon aan. Alle angst en twijfel geeft me ook juist de kans om dingen te overwinnen en mezelf te ontwikkelen. Ik ga alles uit deze reis halen. Ik probeer niet teveel verwachtingen te hebben zodat ik mezelf niet teleurstel. Maar dit is nog niet zo makkelijk. Maar in de afgelopen 2 jaar heb ik hard gewerkt aan het verlagen van mijn eisen en accepteren van mijn grenzen. Dus ook dit komt goed is het niet linksom dan wel rechtsom.

Voor nu hou ik het weer even voor gezien. De komende 5 dagen weer druk. Daarna weer een vrije dag en dan zijn we gewoon weer bijna een week verder. Voor ik het weet zit ik in het vliegtuig en gaat het avontuur echt beginnen……

1. Tiny:
    19 juli 2018
    Nou Chantal geweldig dat jouw dit al zo ver gelukt is. Knap gedaan je ouders zullen ook zeer zeker trots op jouw zijn. Ik kan alleen nog masr zeggen geniet nog 14 dagen en dan lets go. Je kunt het zal je zeker lukken moet je zien wie had dat voor een paar jaar terug gedacht. En moet je zien wat je al allemáál heb gepresteerd. Knap gedaan en dit gast jouw ook zeker lukken. Ik kijk al weer uit naar je volgend verhaal.👍👍😘