PA en camp shifts

10 augustus 2018

De afgelopen dagen vooral PA (= public awareness) en camp shifts. Giste ochtend was ik vrij. Toen he ik 4 uur aan mijn verslag gezeten. Ik moet de opdrachten in het engels maken zodat ze gecontroleerd en beoordeeld kunnen worden. Nou kan ik alles vervolgens weer terug vertalen naar het nederlands of mijn hele verslag in het engels schrijven. heb een mail gestuurd naar mijn mentor hoe de weging e dan uit gaat zien en of ik beoordeeld word op mij engels. Dat is inderdaad zo. De precieze weging krijg ik nog maar ik ga mijn verslag in het engels schrijven he ik besloten. Ben ik misschien langer bezig maar worden mijn engels schrijfvaardigheden wel beter en ik heb geen dubbel werk. ik heb genoeg tijd hier en straks thuis dus let’s do this. ’s Middags zou ik data gegevens moeten invoeren maar de leader had struggles met de database gegevens en de computer was niet vrij dus ik kon het niet doen.  heb mijn tijd benut om aan mijn foto project te werken. ik had wat foto’s afgedrukt. Ik heb deze nu aan een touwtje gemaakt en in mijn tent gehangen.eind van de middag moest ik weg voor mijn eerste kiosk shift. We werken gebracht met de auto en zouden dan terug moeten lopen. ik heb nu weer een ander stukje van Retymno gezien. we moesten 3 ½ uur in een kiosk staan en informatie geven aan toeristen en merchandise verkopen. Het was een lange diens maar wel leuk op zich. Ik moet nog wel wat meer vertrouwen krijgen en het gewoon durven doen. oefenen met mijn engels. ik hoopte op nederlandse toeristen zodat ik wat kon oefen in het informatie geven in mijn eigen taal. Maar helaas. Na de shift moesten we een uurtje lopen terug naar het camp. Alle lichten van de stad en alle mensen op straat was leuk om te zien. Rond half 11 waren we terug. ik was gesloopt ook al had ik niet zoveel gedaan. ben ook vrij snel richting mijn tent gegaan en gaan slapen.

Vandaag had ik weer een IT shift in de ochtend. Ik ging weer naar een hotel om daar met een informatie tafel te staan. het voelt wel een beetje ongemakkelijk om in een fancy hotel te zijn. maa zal de enige keer zijn dat ik zulke hotels van binnen zie. Ik kan dat echt nooit betalen. Mensen zijn vaak wel geïnteresseerd en kopen ook wel dingen. we hebben schildpadden knuffels die we geven bij een donatie. We krijgen vaak de vraag hoeveel kosten deze. En als we dan zeggen deze geven we bij een adoptie. Zeggen sommige echt heel makkelijk oh dan doen we dat toch. Wederom geen nederlandse gasten. Wel veel duitsers. Ik versta wel duits maar ik spreek het niet. ’s middags had ik een paar uur vrij weer even kleding gewassen, film gekeken en verder beetje geslapen. ik ben echt moe vandaag. geen idee waarom. eind van de middag cook shift. Samen met 2 andere koken. Ik dacht misschien kunnen we iets van aardappels doen met groente. Lekker nederlands plus we hadden al de hele week rijst, pasta of iets in die richting. Maar een andere vrijwilliger had al pasta salade bedacht. en ik heb er fruitsalade bij gemaakt. De pasta salade was wel creatief. Het was letterlijk alle groente die je kan vinden er door heen gooien. Het werd tomaat, komkommer, mais, augurken, rode bieten en wortel. Het smaakte prima maar ik zou het zelf nooit zo bedenken. Maar je moet wat als je voor zo’n 40 mensen moet koken. verder vandaag een base camp meeting gehad waar alle belangrijke dingen besproken worden. ik moest mezelf voorstellen omdat ik nieuw ben. en ik de kitchen money word verzameld. Of te wel het eet geld voor de aankomende week.

Nog even naar het stand geweest. Er was een hatchling onderweg naar de zee. Meestal komen ze ’s nachts uit. maar deze was ongeduldig denk. Bijzonder om te zijn. ik heb het al een paar keer gezien maar dat waren verzwakte hatchlings. Deze is op even kracht naar de zee gegaan. heel bijzonder.

Ik ben nu net klaar met het invoeren van data. Me inmiddels terug getrokken in mijn tent. Vind het toch wat veel de hele dag zoveel mensen om me heen. En voel me nog niet helemaal op mijn gemak. En ik ben ook gewoon gesloopt. Ondanks dat vandaag toch ook wel een redelijk rustige dag was. Morgen ochtend ben ik vrij. In de middag bamboo shift en de avond naar een hotel voor een slide show. Dus weer camp shift en PA shift maar dat is ook onderdeel van en kan ik ook veel van leren.

Foto’s zijn te vinden in album 10-8 ik ga nu maar werken met datums aangezien ik niet meer elke dag schrijf. En ik zal ook wat filmpjes toevoegen van de hatchling die naar de zee gaat.

Tot de volgende blog!

1. Tiny:
    10 augustus 2018
    Weer knap gedaan Chantal. En de moeheid word van zelf minder. Het zijn ook lange dagen en de hitte sloopt je ook. Succes verder komt goed. Groetjes Tiny.