Campingleven

8 augustus 2018

Vandaag een rustig dag dus ik zal deze blog vooral schrijven over het campingleven. Dat is ook een vak apart. Maar eerst mijn ochtend. In de ochtend moest ik naar een hotel om daar met een informatie tafel te staan. we moesten een uur lopen om daar te komen. op het begin van onze route kwamen we een zwerfhond tegen die de hele weg bij ons bleef lopen. Dan mis ik fenna wel heel erg. Er zijn heel veel zwerfhonden en katten. Dat is wel moeilijk om te zien. ik probeer het los te laten omdat ik niks kan doen. ik kan die beestjes niet mee naar huis nemen. maar het is pijnlijk om te zien en ook dan denk ik weer extra aan mijn hond en mijn konijnen. hoe goed mijn dieren het hebben.

Het hotel was een fancy 5 sterren hotel genaamd caramel. Voor we onze spullen gingen klaarzetten. Mochten we daar gratis ontbijten. ik wed helemaal gek. Wat een luxe. Ik wilde overal foto’s van maken maar ik was in functie dus de foto’s zin beperkt. maar genoeg om een indruk te krijgen. Na het ontbijt onze spullen klaar gezet. We hadden een tafel vlak voor de ontbijtzaal. We moesten mensen groeten en als ze naar ons toe kwamen informatie geven. we hebben wat merchendice dat we verkopen. En mensen kunnen een schildpad adopteren. Alles gaat direct naar de projecten van archelon en de dus naar de schildpadden. In het begin was het heel rustig. mensen groeten en gaan eerst ontbijten. bij terugkomst stoppen ze wel. het was een goede shift. Maar het is wel lang om 3 uur te staan. maar het was oke. vervolgens met de bus terug naar het kamp. Het was een lange ochtend. We vertrokken om 7 uur en waren om 10 over half 12 terug. en om 1 uur had ik mijn 2de en laatste inductie. Dit keer over public awareness.

Na de inductie ben ik gaan douche. ik had de rest van de middag vrij en had ’s avonds alleen nog maar base camp shift. Dat houd in dat je het kamp moet opruimen dus ik hoefde niet meer weg. ik douche over het algemeen 2 keer per dag. de douches zijn over het algemeen prima. vandaag had ik wel een wat ranzigere douche. maar so be it. ik heb die douche beurten echt nodig. ik ben niet zo moeilijk en ik wen er aan om me vies en zweterig te voelen. maar dat lukt alleen  als ik weet dat ik kan douche als ik even tijd heb. ik word er wel makkelijker in en kleed me niet altijd om en trek gewoon mijn kleren weer aan. ze hebben dan toch even gelucht en voel me toch schoner. Ik moet er aan wennen dat ik gewoon niet schoon ben. en iedereen heeft dat hier. Maar is wel even een omschakeling. Ik heb ook maar  t- shirts. 1 voor de morning serves en 1 voor de public awareness. Op de public awareness staat ask me about sea turtles. Dat shirt moet schoon en netjes blijven en is voor naar de hotels en diensten in de kiosk. Ik heb geen reserve shirt dus. Dat is wel irritant. Maar ook dat is zoals het is. de wc’s zijn ook prima. het enige is dat je hier het toiletpapier niet in de wc mag gooien maar in de prullenbak moet gooien. Dat gaat bij nog wel eens mis. En ik ga het er niet uitvissen.

Het eten is ook prima te doen. we eten volledig vegetarisch wat vooral te maken heeft met het feit dat vlees minder lang goed blijft en het duur is. ik vind het prima. ik kan best zonder vlees en eet thuis zelf ook vaak vegetarisch. We eten uit plastic komen. we hebben ook wel borden hoor. maar meestal word er uit kommen gegeten. en drinken doen we uit leggen augurkpotten en dergelijke. Dat vond ik de eerste keer heel raar maar nu is het normaal. Het hele kamp leven begint al normaal te worden. je wast je eigen spullen af terwijl je uitkijkt over een veld met schapen. Heel apart. De golven op de achtergrond. Heerlijk. Vandaag voor het eerst sinds ik hier ben niet op het strand geweest. en het is nu al donker dus zit er niet meer in. het slapen in een tent bevalt ook verassend goed. ik ben ook gesloopt aan het einde van de dag dus ik ben zo weg. het is intensief met zoveel mensen samen leven. ook wel gezellig hoor en iedereen doet zijn ding. ik dus ook. vanmiddag wat een mijn verslag gezeten. Film gekeken. gewoon relaxen. Ik ben echt verrassend ontspannen. Ik zit al halverwege mijn eerste week. Voor ik het weet ben ik weer thuis.

Morgen ook een relatief rustige dag. in de ochtend heb ik vrij. In de middag heb ik bamboo shift die mag ik zelf in delen. en in de avond heb ik een kiosk dienst. Dat word wel lang. Ik moet dan om half 6 weg uit het kamp. We worden met de auto weggebracht. En dan duurt de dienst tot 9 uur en daarna moeten we nog een uur terug lopen.  maar we gaan wel weer zien wat morgen brengt.

Tot zover weer voor nu. foto’s zijn te vinden in album dag 6.

1. Tiny:
    8 augustus 2018