Halverwege week 4

29 augustus 2018

Halverwege week 4. Ik ga al richting de helft. Wat gaat de tijd snel. Ik heb weer een paar dagen niet geschreven dus ik ga weer even bijschrijven

Zaterdag:

In de ochtend had ik vrij. Beetje aan mijn verslag gezeten en gewoon lekker rustig aan. Mijn eerst shift was pas om 15 uur. Een kiosk shift. ik begin dat steeds leuker te vinden. de shifts duren soms best lang als je aar weinig mensen spreekt. En 3 uur staan is best lang. Maar als je wel mensen spreekt is het erg leuk. veel mensen hebben veel bewondering voor ons werk. en veel mensen weten ook niet precies wat we doen. is leuk om uit te leggen. ’s Avonds had ik base camp en heb ik verder rustig aan gedaan. ik was echt gesloopt. Later op de avond hebben we nog een movie night gehouden op goot scherm. We hadden mensen laten stemmen en het werd uiteindelijk de live action versie van beauty and the beast. Was erg gezellig. na de film direct mijn bedje in

Zondag

In de ochtend had ik een IT shift in een hotel. Eerst een uur lopen. we kregen ontbijt in dit hotel. Dit hotel had allemaal hokjes met schuifdeuren en daar stond dan het eten. zoveel keus. was een mooi hotel. En ook met veel mensen gepraat. De terugweg gingen we met de bus. ’s Middags zou ik shading shift hebben maar die ging niet door. in plaat daarvan werd het een bamboo shift.  en ik had nog data invoeren. Daar ben ik lang mee bezig geweest. de data van de dag ervoor waren niet ingevoerd dus die moest ik er ook bij doen. er kwam weer een hond naar het kamp. Deze had een halsband. Maar was erg mager en liep mank. Ik denk dat hij het huis uit is gezet of is weggelopen. Hij was heel aanhankelijk anders dan de andere straathonden. Maar ja ik mocht hem niet aaien. ’s avonds nog even mee zwemmen of nou ja zwemmen. Ik ben eerst een tijdje aan de kant blijven staan wel in het water maar tot mijn enkels erin zeg maar. De golven waren heel heftig. Uiteindelijk toch laten overhalen om er in te gaan en het te proberen. Maar bij de eerst grote golf werd ik weggespoeld. Ik was helemaal onder water weer zout water binnen. Dus nee toch maar niet. maar was wel even lekker verkoelend. De rest bleef ook niet heel lang. Was wel even gezellig. daarna maar douche. er zat zand overal. En de rest van de avond rustig aan gedaan

Maandag

In de ochtend had ik vrij dus rustig opstarten en wat aan mijn verslag. Even nar de supermarkt. Wat fruit gehaald en een fruitsalade voor mezelf gemaakt en wat ik over had heb ik gedeeld werd erg gewaardeer.’s Middags had een kiosk shift. erg veel mensen gesproken. Terug op het kamp liep er een puppy rond. Zo vrolijk. Moeilijk om te negeren. De leiders probeerde haar weg te jagen maar wekte niet. uiteindelijk hebben ze haar opgetild en over het muurtje getild in de schapenwei achter ons kamp. ’s Avonds een IT shift in een hotel. Was erg druk en we hebben veel mensen gesproken en 3 adopties gedaan. was een goede avond. aan het einde van onze shift mochten we dineren. Was erg goed. op de terugweg moesten we nog wat shading ophalen. Om 11 uur was mijn shift officieel afgerond. Ik was gesloopt. Het is heel intensief en dat begin ik nu steeds meer te voelen.

Dinsdag

Had ik een dagje vrij. Aar deze dag liep heel anders dan ik voor ogen had. de dag begon me regen. Stelde niet veel voor en ik vond het wel lekker. maar de voorspeling waren dat het de hele dag zou regenen en er was ook kans op onweer. Ik wilde even de stad in maar ik durfde dat toch niet aan. was toch stukje lopen naar de bushalte en in de stad kon ik makkelijk verdwalen en zijn de bushaltes niet altijd makkelijk te vinden. ik dacht straks sta ik daar en durf ik niet meer terug. dus ik ben maar op he kamp gebleven. films gekeken. ’s middags even geskyped me een klasgenoot. Er was een terugkomdag op school. ik wilde mee luisteren uiteindelijk niet heel vele vernieuwende info. Meer info komt pas later. Maar was fijn om even mee te luisteren. Aan het eind van de middag ging het weer regenen en bleef het regenen. En al snel was er ook gedonder te horen. iedereen stond knus in de keuken waar het droog was. of sommige trokken zich terug in hun tent. door de regen was die nu afgekoeld. op een gegeven moment was er ook gedonder te horen. nog geen flitsen. ik had al een kalmeringspil ingenomen. ik ha vrij snel mensen om me heen staan om me te steunen. zolang het alleen donder was besloot ik te proberen om bij de groep te blijven. ik had weinig zin om in de toiletten te gaan bivakkeren. uiteindelijk met 2 klasgenoten een film gekeken in mijn tent. maar al snel werd de onweer heftiger en waren er ook felle flitsen. het leek of ze naast mijn tent waren. ik was volledig in paniek en dacht dat ik dood ging. 1 van de leiders geappt en die kwam naar mijn tent om te kijken wat ze kon doen. iedereen was heel lief en zorgzaam maar ik was zo bang. ik voelde me niet veilig in mijn tent maar alles wat een beetje beschut was dat was te ver lopen. even later kwam een andere leider erbij en die ging overleggen met het restaurant om te kijken of ze de receptie open konden doen zodat ik daar kon zitten. even later kwam ze terug met een betere oplossing ik mocht naar een bungalow voor de nacht. maar ik moest daar nog wel even heen. met  6 man hebben ze me begeleid. ik was zo bang. de bungalow was klein maar wel donker  en voelde veiliger. 2 mensen zijn bij me blijven slapen. de onweer duurde nog een uurtje. we hebben de film afgekeken en zijn toen gaan slapen.

Ik ben nu nog steeds in de bungalow. Ik heb vrijstelling gekregen voor de ochtend. Dus pak nog even mijn rust. ik ga zo lekker douche en dan zien wat de dag gaat brengen. Ik heb pas vanavond weer een shift.

Foto’s zijn te vinden in album 29-08. Tot de volgende blog.