op de ferry

5 augustus 2018

Daar zit ik dan op het dek van de ferry. Genieten van het geluid van de golven en van de sterrenhemel. Slapen lukt niet echt. wel beetje snoozen maar niet veel meer dan dat. ben wel moe en ga zo ook wel nog een keer proberen om wat slaap te pakken maar nu eerst maar even wat schrijven.

Het voelt nog steeds allemaal heel onwerkelijk. Ik weet dat het allemaal echt maar het lijkt wel een droom. Is dit echt allemaal echt. Doe ik dit echt. En gewoon zonder angst. Voor vertrek was ik heel bang en zag ik het soms ook echt even niet zitten. Maar toen het vertrek eenmaal dar was ging het allemaal veel beter dan verwacht. ik was gewoon relaxt en dat ben ik nog steeds. Ik ken mezelf niet meer terug. ik ben in een vreemd land. Ik versta de taal totaal niet. ik probeer het en ik herken sommige klanken en woorden maar ik begrijp maar bar weinig van. we hebben overal moeten uitzoeken hoe we ergens kwamen of hoe iets werkte. We zijn platgedrukt in de metro. Schreeuwende daklozen. En ik ben geen moment echt bang geweest. ik heb me geen moment echt onveilig gevoeld. Athene is een toeristen stad en sommige delen waren ook best druk. maar het maakt me niet uit. tuurlijk zijn er wel spanningen maar geen angst. Ik kan gewoon genieten en lekker ontdekken. Ik had nooit gedroomd dat ik dat ooit zou kunnen op deze manier.

Ik heb nog 8 weken stage voor de boeg waar ik ongetwijfeld ook nog wel veel zal tegenkomen. En ik zal ook echt nog wel moeilijke momenten gaan krijgen. maar ik ga ook zoveel nieuwe dingen ontdekken. En mezelf op een andere manier leren kennen. Mijn zelfvertrouwen nog verder laten groeien. ik kan mezelf uitdagen. Ik kan mijn angst uitdagen. Ik kan worden wie ik wil zijn. ik kan mijn dromen achterna. Ik kan gaan leven in plaats van overleven. En ja af en toe zal het nog even wat minder gaan maar dat hoort bij me. ik kan niet al mijn angst loslaten. en dat is ook niet nodig. maar angst vormt geen blokkade meer.

Nu op dit moment geniet ik van het feit dat ik op een veerboot in Griekenland zit. onderweg naar Kreta wat de komende 8 weken mijn thuis zal gaan worden. I am living my dream!