Dag 3 in griekenland

5 augustus 2018 - Réthimnon, Griekenland

Dag 3 in griekenland. Deze dag begon op de ferry. Ik heb niet echt veel kunnen slapen. binnen was de airco zo koud dat ik een ijsklontje werd en buiten was het iets warmer maar door de wind kreeg ik het ook buiten koud. En op plastic stoelen slapen is nou ook niet echt comfortabel.  Verder een prima manier van reizen hoor. en om de ochtend te beginnen op zee met een opkomende zon heeft toch ook zeker wel wat. De ferry kwam later aan dan gepland maar we waren ook later vertrokken. Vanaf daar begon ons laatste stukje naar de camping en na al dat reizen vond ik het fijn dat dat even ons eindstation zou zijn. de reis verliep soepel en halverwege de ochtend arriveerde we op de camping. We werden hartelijk ontvangen en kregen gelijk een rondleiding. En vervolgen tijd om de tent op te gaan zetten. ik kreeg gelukkig hulp want het was best een gepuzzel en de instructievideo wilde niet laden. Niet veel later stond mijn tent en kon ik al mijn spullen erin leggen. En ik en vrijwel direct daarna gaan douche ik voelde me zo vies.

En toen brak ik even. het was heel veel in 1 keer. Allemaal niet. nog nooit gekampeerd. Heel veel nieuwe mensen. en het was best een chaos. en gewoon druk. het was warm en ik voelde me gewoon niet op mijn gemak. Ik wilde naar huis. ik kon dit niet. dit was een te grote stap. Teveel onzekerheden en nieuwe dingen.  ik moet mezelf wat ruimte geven en de tijd geven om te wennen. en ik mag best even breken. Als de stage echt is begonnen komt het vast allemaal wel goed. daar heb ik nu alleen helemaal niks aan. het was nu gewoon kut. ik voelde me alleen en zag het even helemaal niet zitten. maar ik moet doorzetten. En ik wil doorzetten. Ik wil dit maar tegelijk is het ook even zo moeilijk de mensen zijn aardig daar ligt het niet aan. het is gewoon alles bij elkaar. en iedereen is zo spontaan en zelfverzekerd en kan perfect engels. daar word ik onzeker van. ik hoop dat ik mijn plek kan vinden en dat ik voor sommige dingen gewoon de knop om kan zetten en gewoon doen. ik heb even met een vriendin gebeld en met mijn ouders. Nog wat geappt met vrienden en mijn mentor. Ik had het even zwaar en wist het even niet. ik wilde dit. Maar waarom was het nu zo zwaar en wilde ik het liefst naar huis.  het voelde als falen. uiteindelijk ook nog even met de begeleider van het project gesproken.

Even over het strand gewandeld. Daar werd ik wel rustig van. gewoon een strand als achtertuin. Hoe heerlijk is dat. en door de wind was het prima te doen. ik wilde alvast wat aan mijn verslag doen geen concentratie. Beetje heen en weer gelopen. Spullen in de tent ordenen. Tenminste poging tot want het was veel te warm in de tent. Ik wilde alleen zijn maar terug trekken in de tent was geen doen. ik zat mezelf ontzettend in de weg. maar ik ga doorzetten. En ik ga er een goede stage van maken. ik vind mijn plek wel. ik vind wel een ritme. En ik hoef niet te zijn zoals alle andere. Ik mag mezelf zijn. ik ga mezelf gewoon overwinnen en hier alles uit halen. en ik mag me rot voelen en even breken. En ik heb hulp en steun gevraagd. Dat is een goed ding.

Na het avondeten werd er een nest uitgegraven op het strand. Een kans om gelijk even mee te kijken. en het was gelijk heel bijzonder er kwamen 2 levende uitgekomen schildpadjes uit. met een beetje hulp door middel van het graven van de zee hebben ze hun weg naar de zee gevonden. Heel erg bijzonder om mee te maken.

Vervolgens ben ik gewoon even nog een keer gaan douche. gewoon omdat het kan. beetje organiseren in de tent en nu een blog schrijven. morgen mijn eerste stage dag ben benieuwd. Ik hoop dat ik snel mijn draai hier kan vinden. zodat die 8 weken niet gaan voelen als 3 maanden. maar dat komt wel goed. ik kan dat. ik moet mezelf gewoon wat ruimte en tijd geven.

Ik weet niet of ik elke dag ga schrijven de komende weken. Maar de bijzondere momenten ga ik zeker delen.

Foto’s zijn te vinden in album dag 3 en ik heb ook een paar videos geplaatst.

Tot de volgende blog

1. Tiny:
    5 augustus 2018
    Ja Chantal is wel te begrijpen natuurlijk dat je even breekt. Als je een nacht lekker geslapen hebt lukt dat echt wel. Je bent nu ook helemaal op van het reizen en alle indrukken. Laat het even over je heen komen en je kunt het zeker weten. Groetjes; uit Lobith.