Dag 2 in athene

4 augustus 2018 - Athene, Griekenland

Dag 2 in Athene. Momenteel aan het wachten op de veerboot richting Kreta. De boot vertekt pas om 21 uur maar we zijn bewust vroeg richting de haven gegaan. We zitten hier nu al een tijdje te wachten. Een mooi plekje in de schaduw. Beetje kaarten, beetje kletsen en verder vooral gewoon rustig zitten en om ons heen kijken. Af en toe om en om even een stukje lopen. Blijft er 1 iemand bij de koffers en zo krijgen we de tijd wel om. We vermaken nog prima.  Het is wel warm maar we drinken genoeg. Is wel een hele zoektocht naar een supermarkt die blijken nogal zeldzaam in Athene.

Maar goed nu even een beschrijving van de dag. Een prima nacht achter de rug. Paar keer wakker maar ook zo weer in slaap. We hadden een hele goede airco in ons hotel kamer. Zelfs zo goed dat ik ’s ochtends wakker werd als een ijsklontje. Uiteindelijk sokken en een vest aangetrokken en de turbostand maar even uit gezet. rond 8 uur zaten we aan het ontbijt. Heel basis maar prima. goed genoeg voor ons. Na het ontbijt onze spullen gepakt en uitchecken maar. Koffers mochten we achter laten om later op te komen halen. En toen hop op weg naar acropolis.

Het metrostation konden we blindelings vinden alsof we er al een week waren. Het hotel stond in een achterbuurt. Rustige buurt en prima te doen. met de metro was het maar een klein stukje naar acropolis. De metro stopte er heel dicht in de buurt en we hadden het ook zo gevonden. Ook niet te missen. Staat boven op een berg/heuvel. We waren nu echt in de binnenstad van athene. Het was iets toeristischer maar niet te druk. we hebben een half uurtje in de rij gestaan voor we tickets hadden. In die tijd kwamen diverse verkopers langs met selfiesticks, waaiers en dergelijk. Ook diverse tourguides probeerde mensen mee te krijgen met een tour. Voor 15 euro extra hoefde je niet in de rij te achten en kreeg je veel informatie. Een ticket kostte 20 euro dus dan zou je 35 euro kwijt zijn. dat vinden wij toch wel wat veel. plus dat we zelf wilde rond kijken. dus wij bleven gewoon in de rij.

Toen we onze tickets hadden konden we op weg naar de top. Het was heel indrukwekkend. Heel mooi uitzicht over de stad. En gewoon een stukje geschiedenis. We hebben niet alle borden gelezen. Maar ik zou later nog wel wat info op. maar het was hoe dan ook heel indrukwekkend. Ik zal de foto’s plaatsen bij foto’s en dan album dag  2. Eenmaal op de top was het flink winderig. Maar dat was ook wel even lekker verkoelend. Het was dan wellis waar pas net tegen 11en maar al flink warm dus dat windje was zeker welkom. We hebben genoten van het uitzicht. na even te hebben rond gelopen ging weer terug naar beneden.

We besloten nog even athene in te gaan. we lippen door een hele brede straat vol met straat artiesten en verkoop kraampjes. Was heel erg leuk. de straatstenen hadden een marmer look. Ik heb bij 1 van de verkopers mijn naam in het grieks laten maken aan een ketting. Dat vond ik nog wel leuk om te hebben. na even te hebben rondgelopen zijn we op zoek gegaan naar een restaurantje om wat te eten. daar bestelde ik een griekse salade en cola. Even weer wat suikers. En wat kan je dat waarderen zeg een glas koude cola en wat te eten.

Na het eten vervolgde we onze weg met als doel een supermarkt om nog wat drinken en eten in te slaan voor tijdens onze boottocht. Maar zoals eerder vermeld zijn die zeldzaam dus uiteindelijk maar google maps aan en zo een kleine supermarkt kunnen vinden. ik wil/moet nog extra zonnebrand hebben maar 5 euro voor een fles vind ik toch wat veel. eten is verder wel goed betaalbaar. En ook drinken kost niet zoveel. Na dat we wat eten en drinken hadden ingeslagen besloten we naar het hotel te gaan om onze koffers op te gaan halen.

En toen met de koffers naar de metro. Dat was nog een hele klus. En bij 1 van mijn koffers wat een handvat gebroken dus het was wat lastige vervoeren. Gelukkig heeft mijn klasgenoot 1 koffer van me overgenomen tijdens het reizen naar en in in de metro. Ik had mijn rugzak, een sporttas en de koffer met het gebroken handvat. Was heel zwaar maar het moest lukken. en we hadden tijd. we moesten nog 1 keer overstappen onderweg. En daarna alleen nog een klein stukje naar de haven. Was een hele onderneming maar het is gelukt. ik was blij dat ik even kon zitten en even niks hoefde.

En ik zit nu nog steeds. Inmiddels al een uurtje of 3. Met een beetje geluk kunnen over een uurtje of 1 a 2 aan boord van de ferry . En dan gaan we athene verlaten en onderweg naar de plek waar we 8 weken zullen zitten. ik heb genoten van athene. En wil er zeker nog een keer terug wat een mooie stad. Maar ik kijk ook zeker uit naar kreta. Ik heb zin om aan de slag te gaan. ik vind het ook nog wel spannend. Hoe ga ik het kamperen vinden. en hoe zijn de mensen. hoe werkt alles daar. Maar komt helemaal goed. ik had al een mailtje gestuurd naar mijn begeleider met enkele zorgen en kreeg vanochtend een geruststellend mailtje terug dat het helemaal goed zou komen en dat me zou helpen waar ze kon. En dat we in de eerste week een momentje gaan vinden om even samen te zitten om wat dingen door te spreken. Super fijn!

Voor was dat het even. Later weer meer verhalen.

1. Sjan:
    4 augustus 2018
    Leuk heel veel succes op Kreta gaat helemaal goed komen jij kunt dat 😘
  2. Tiny:
    5 augustus 2018
    Weer een leuk verslag Chantal. Alweer een stap verder naar het avontuur. Succes groetjes, uit Lobith.