Road trip

9 september 2018

Vrijdag aan het eind van de middag was het zover onze roadtrip. Samen met 3 andere gingen we op weg naar een afgelegen strand genaamd agiofarago. We hadden een auto gehuurd en zo gingen we op pad. Was 2 tot 3 uur rijden. We hadden op het kamp nog gegeten dus hoefden onderweg niet te stoppen. ik vond het best spannend. Ik had er ook zin in maar we zouden de nacht gaan doorbrengen op een strand. je zou daar lichtgevend plankton kunnen zien. en omdat er geen ander licht was kon je de sterren heel helder zien. ik was erg benieuwd. Om bij het strand te komen moesten we op een gegeven moment een dirttrack op in de bergen. Het landschap en alle weggetjes deed me heel erg denken aan spanje. en ook de dirttrack deed me denken aan spanje. het was best een uitdaging. en af toe stapte we even uit zodat er minder gewicht in de auto zat. vooral met naar boven gaan maar gelukkig was het de heenweg vooral veel naar beneden. Het ging heel goed maar duurde wel een uur voor we bij de parkeerplaats waren. Vanaf daar moesten we nog 20 minuten lopen en het begon al een beetje te schemeren. Ik voelde best veel spanning. ik had geen bereik met mijn telefoon. We zaten midden in de bergen in de middel of nowwhere het was prachtig hoor. maar ook wel beangstigend. Maar ik had mijn angst nog onder controle. Op het strand aangekomen was het al aardig donker. Spullen neerlegen. En de andere besloten het water in te gaan om de plankton te spotten. Aar ik durfde dat toch niet in het donker in het water dus ik bleef aan de kant. Ze bleven niet lang in het water. We waren niet de enige mensen wat me ergens wel gerust stelde. Af en toe had ik even bereik. Ik had wat film gedownload via netflix. En ik had een kalmerngspil mee dus ik zou de nacht wel doorkomen zonder al te veel spanning. en de sterrenhemel was prachtig. Ik wist net dat er zoveel sterren waren. Het was niet klaar en ik heb zelfs een paar uur kunnen slapen. een nachtelijke toiletbezoekje ergens achter en rots vond ik wel een beetje eng. maar ik deed het gewoon. Ik was bang maar ik kon ook wel een beetje genieten. het was een unieke ervaring.

De volgende ochtend zagen we de zon opkomen. Prachtig. De andere gingen zwemmen en ik besloot om even te gaan wandelen. Ik ben uiteindelijk gewoon een de bergen in gegaan. ik ben gewoon even omhoog geklommen. Dankzijn mijn ervaringen was het geen probleem. het was heerlijk. Bij terugkomst besloot ik om ook even te gaan zwemmen. Er waren nauwelijks golven dus geen risico om omver gespoeld te worden. het water was zo helder dat je de vissen kon zien zwemmen. Zo bijzonder. Beetje rond gedobberd. Het was heerlijk. Het was inmiddels al 10 uur. En de weg terug zou zo’n 3 uur duren en we wilde nog eten onderweg. Dus ik stelde voor om rond 11 uur te vertrekken. Dat vonden ze prima. maar dit liep anders. ze wilden nog naar een grot die in de buurt was. ik had wel genoeg avontuur en het werd ook al aardig warm dus ik bleef bij het strand. uiteindelijk vertrokken we rond 12 uur. De weg naar boven op de dirttrack was iets lastiger maar ging op zich prima. maar toch wel blij om weer op de gewone weg te zijn. onderweg nog even gestopt bij een klooster de andere wilde er alles uit halen. en dat snapte ik wel. en het was ook heel gezellig. maar ik had stijf gestaan van de spanning en stond dat nog steeds en ik wilde gewoon even relaxen voor ik naar mijn shift zou moeten. Maar dat werd nu wel heel erg krap. Na het bezoek aan het klooster zijn we even wat gaan eten. maar dit duurde ook erg lang. Uiteindelijk vertrokken we om 15 uur en ht was nog 1 ½ uur rijden op zijn minst. Toen we ook nog in de file kwamen vanwege een ongeluk was het zeker dat we het niet gingen halen. uiteindelijk werd de shift gewoon gecanceld dus tijd genoeg om bij te komen, het was een hele bijzondere ervaring. Ik was bang maar ik heb het wel gedaan. zoiets zou ik voorheen nooit overwegen. En ik had mijn angst nog onder controle. Eenmaal terug in het kamp kwam de spanning er wel even uit. maar daarna was het ook weer oke.

De foto’s zijn te vinden in het album road trip.