Start van week 7

17 september 2018

De start van week 7. Over precies 2 weken hang ik ergens in de lucht onderweg naar huis. Ik kijk er naar uit om naar huis te gaan maar wil er de aankomende 2 weken ook echt nog wel wat van maken. Maar het is zwaar. Ik ben mentaal en fysiek uitgeput. De onweer en alle spanningen daarbij heeft zoveel energie gekost. Het lukt me niet om weer op te laden. Maar ik heb genoeg steun hier. 8 weken is gewoon lang maar nog geen moment spijt van deze keuze. Het is een hele bijzondere ervaring die ik de rest van mijn leven met me mee ga dragen en waar ik ook weer heel veel van ga leren. ik zal nu eerst weer een update schrijven over afgelopen week.

Vrijdag

Na 2 dagen vrij weer aan het werk. in de ochtend samen met mijn klasgenoot naar een IT in een hotel. En we kregen daar ontbijt. Ik was daar al eerder geweest. Ontbijt was erg goed. ik kies vooral voor de sweets. Pancakes, zoete broodjes ect. de shift was erg rustig. het toeristen seizoen loopt ten einde en dat merken we echt. er zijn gewoon minder mensen. maar de mensen die we hebben gesproken waren wel geïnteresseerd. ’s Middags was ik vrij. Serie gekeken, even naar de supermarkt en aan het eind van de middag onze wekelijkse basecamp meeting. ’s Avonds had ik een cages shift. dit was een nieuwe shift. nu  het einde van het seizoen nadert en de meeste nesten weg zijn is het tijd om de cages opnieuw te schilderen zodat ze klaar zijn voor volgend jaar en dat ging ik dus doen. de kleuren van de cages zijn blauw en geel na 2 uur schilderen leek ik wel een halve minion. Maar ik vond het heerlijk om te doen

Zaterdag

Had ik in de ochtend samen met mijn 2 klasgenoten een internship shift. wat betekende dat we tijd kregen om aan ons verslag te werken en te overleggen. Was goed om even te doen. ik ben al een aardig eindje op weg met mijn verslag. Maar ook nog veel te doen. ’s middags rustig aan gedaan en tekst voor de slideshow voorbereiden die ik ’s avonds zou geven. ik had me beter willen voorbereiden. Maar door de onweer is dat niet gelukt. ik stelde uiteindelijk voor om de halve presentatie te doen. het deel dat ik wel goed had voorbereid en dan de PA leader de rest.  Uiteindelijk waren er maar 2 mensen en heb ik de hele presentatie gedaan. ik was wel een beetje nerveus maar niet heel erg. En het ging heel goed. communiceren in het engels voelt niet meer als een obstakel. Dat gaat heel erg helpend zijn bij mijn examen. Normaal krijgen we in dit hotel geen eten maar we waren uitgenodigd om te komen eten. wederom koos ik vooral voor de sweets de toetjes. Niet dat ik thuis veel toetjes eet maar op de een of andere manier mis ik de zoete dingen het meest. Bij terugkomst was er nog een feestje. Een afscheids feestje met een als dresscode cinema. Je moest je verkleden als je favoriete karakter mensen waren verassend creatief. Ik had niks maar wel een mickey sweater dus besloot die te dragen. De avonden en nachten zijn inmiddels behoorlijk koel en soms zelfs koud dus die sweater kon prima. ik ben niet heel lang gebleven omdat ik de volgende ochtend om 5 uur me bed uit moest. Maar uiteindelijk had ik best kunnen blijven. Ik viel pas rond 3 uur ’s nachts in slaap.

Zondag

Het opstaan ging moeizaam. Maar wat wil je met maar 2 uur slaap. Ik had gelukkig nog even de tijd om wakker te worden. ik ging met de auto naar het middelste deel van het strand. maar eest naar het einde van het strand om mensen te droppen en dan terug naar het middelste deel. het ging heel snel. We hebben nog maar weinig nesten dus het is bijna vooral een strandwandeling maar je moet wel alert blijven. Er is een kans dat er nesten zijn die we niet hebben gevonden omdat de tracks zijn gewist op wat voor manier dan ook. en de nesten die er nog zijn moeten we natuurlijk checken. Maar het gaat een stuk sneller en soepeler dan een paar weken geleden. De zon kom later op dus we beginnen ook iets later. Na de morning survey is er altijd het bezoekje aan de bakker. Waar je voor minder dan 2 euro de meest lekkere broodjes kan kopen. Dat ga ik wel missen. Na het afronden van de administratie ben ik direct in een hangmat gaan liggen om even te slapen. ik was zo gesloopt. Nog even wezen zwemmen. De golven waren heel kalm maar mijn benen zit nog onder de verwondingen van de opengekrabte muggenbeten dus het zoute water branden ontzettend en ben er dan ook niet lang in gebleven. ’s middags ging de laatste vrijwilliger die er als was voor ik kwam weg. ik heb echt een klik met haar. En ik weet zeker dat we contact houden en elkaar weer gaan zien. zo komt uit nepal maar studeert in polen. En ze denk er ook over om volgend jaar weer terug te komen dus dan willen we het afstemmen en samen komen. dat zou heel gaaf zijn. en we gaan hoe dan ook skypen. Aan het eind van de middag had ik een kioks shift. was een hele lange shift. heel weinig mensen. en ik was echt op. blij toen we wee terug op het kamp waren.

En vandaag had ik in de ochtend base camp shift mijn mentor heeft nog even gebeld. Doet ze tot het einde elke week. zodat ik op maandagochtend een rustige start heb en voor wat support en houvast. vind ik wel fijn. Ik wilde tijdens de afwas even bellen met mijn moeder maar dat ging niet helemaal lekker. heb mijn telefoon in het afwas water laten vallen. maar hij werkt nog gelukkig. Ik moet zo beginnen met koken en dan heb ik weer een kiosk shift en dan zit ook deze dag er weer op.

Tot zo ver weer even mijn verhalen voor nu. foto’ zijn te vinden in album 17-09

1. Sjan:
    Topper dikke kus
  2. Tiny:
    17 september 2018
    Voor je het weet zit je thuis aan de erwtensoep.🤪 Als je terug kijkt hebt je het toch maar mooi gefikst. Knap gedaan hoor en nog even door bijten en kun de huisdieren weerknuffelen. Nog veel succes met de laatste loodjes en ook dat redt jij. 😘👌