Tickets geboekt!

6 juli 2018 - Bern, Zwitserland

Zojuist de vliegtickets geboekt! Het word nu wel heel echt. Nog maar 4 weken tot vertrek.

Dat boeken was nog niet zo makkelijk. Via een klasgenoot hadden we een tip gekregen voor een website waar tickets werden vergeleken en je de goedkoopste optie kreeg. We hadden de perfecte vluchten gevonden. Allemaal ochtendvluchten. We hebben besloten om via Athene te vliegen. We gaan voor stage eerst 2 dagen Athene verkennen en dan reizen we door naar kreta. Voor de vluchten van amsterdan naar Athene en van kreta naar Amsterdam hadden we transavia alleen voor de vlucht van Athene naar kreta hadden we een andere maatschappij. Prima. Bagage toevoegen. Er was een max van 30 kilo. Dat zou voor mij een uitdaging worden maar als het niet anders kon dan was dat zo Voor de tussenvlucht was de bagage heel deur. maar ook dat naam ik voor lief. Alles ingevuld. We deden het synchroon via facetime. Toen doorklikken en toen begon de frustratie. We kregen een scherm met stressvrij reizen en een laadbalkje. Daar hebben we een half uur naar gestaard maar er gebeurde niks. we hebben later op de avond een tweede poging gedaan en zelfs op diverse laptops geprobeerd nog steeds niks. Hoe moeilijk kon het zijn om 2 tickets te boeken dachten wij. Een koffer inpakken alla mij was nog makkelijker.

momenteel zit ik in zwitserland voor een weekendje bij familie dus ik heb maar beperkte mogelijkheden nu. maar wel mijn laptop mee. En nu overal internet dus we konden gewoon face timen en ik had mijn raboscanner mee dus ook overboeken zou gewoon kunnen. We zouden het 's avonds nog even proberen met de laptop van de vriendin van mijn klasgenoot die meegaat. En dan zou hij voor mijn mee boeken.

Maar ik bedacht me ineens er is nog een andere optie. Vanaf athene is er ook een veerboot die naar kreta gaat. Die doet er wel 9 tot 10 over en gaat alleen 's avonds. Al we nou de vlucht naar athene en de vlucht van kreta weer naar huis rechtstreeks via transavia zouden boeken en dan met die boot van athene naar kreta gaan. dan besparen we zo wie zo al op bagagekosten. En het boeken gaat waarschijnlijk wel lukken. We hebben dan ook een aanspreekpunt omdat we rechtstreeks via de maatschappij hebben geboekt. Dus dat hebben we gedaan. Was uiteindelijk goedkoper dan via die andere site en ik kon meer bagage meenemen. ik heb nou 40 kilo bijgeboekt en dan nog 10 kilo handbagage. Dat moet me gaan lukken! het boeken ging verder heel soepel. we hebben onze stoelen kunnen uitkiezen. en dat voor 360 euro. via de andere site was het 330 maar dan zou er nog 200 bagage kosten bijkomen. dan zat die tussenvlucht er ook wel bij maar toch. nu zijn we echt veel goedkoper uit. het was duidelijker. Dus ga je ooit voor het eerst tickets boeken kijk goed en laat je net verleiden door dit is de goedkoopste ect. Rechtstreeks via vluchtmaatschappij boeken kan goedkoper en makkelijker zijn hebben wij ondervonden.

zo blij dat dat dit nu gelukt is! Weer een stapje verder.

Mijn praktijkovereenkomst is bijna rond. Ik had deze terug met handtekening maar het stage bedrijf had dingen bijgeschreven en aangepast. En dit mocht niet dus word het niet verwerkt. Ik moet het nu opnieuw laten onderteken. En ik heb nog maar een week dus ik hoop dat het gaat lukken. Ook voor de erasmusbeurs moet ik nog een handtekening hebben. Hoop dat ik deze dingen ook snel kan afronden. Dan is het administratieve deel afgerond. Dan is het alleen nog de praktische dingen.

Aankomende weken waarschijnlijk wel iets meer blogs. Het avontuur gat bijna beginnen! Zo spannend maar ik heb er ook zoveel zin in!

word vervolgd.....

1. Tiny:
    6 juli 2018
    Hallo Chantal, wel even een mooie meevaller. Zo zie je maar al doende leert men👍