Grieks avontuur!

3 juni 2018 - Almere, Nederland

Hallo allemaal,

Mijn eerste blog van vele die nog zullen gaan volgen. Ik ga op avontuur in Griekenland! Het duurt nog een week of 10 voor het ook echt zover is maar nog genoeg voorbereidingen en voorpret. Ik ga jullie via deze blog op de hoogte houden van dit hele avontuur!

Ik had tot een maand geleden echt nooit gedacht dat ik zoiets ooit zou gaan doen. Veel te veel onzekerheden en angst. Maar ik ben nu ruim een week terug van een 9 daagse studie reis naar spanje en daardoor durf ik het aan. die hele reis was 1 grote uitdaging. voor het eerst vliegen, 9 dagen in een groep, in een vreemd land met een vreemde taal, heel vele onzekerheden. Maar ik ben het allemaal aangegaan en er alleemaal sterker door geworden. Ik zal altijd wel een beetje een stresskip blijven maar ik kan ook wel de controle iets meer los laten en het op me af laten komen. Dat is een hele grote overwinning. En dat maakt dat ik dit avontuur aan durf te gaan.

Een week geleden kwam de optie op mijn pad. De deadline voor het hebben van een stage werd naar voren gehaald en staat nu op 16 juni. De stage die ik had gevonden had niet het juiste keurmerk dus ik moest op zoek naar iets anders maar nog zonder resultaat. aanstaande week neemt een andere leraar het mentor uur overnemen. We kregen van hem een mail dat hij zich vooral op stage zou richten omdat er nog maar weinig mensen een stage hadden. Hij kwam toen gelijk met een optie. Hij is ambassadeur van archelon ene stichting in Griekenland die zeeschildpadden beschermt. Hij zou contact opnemen om te informeren voor stage plekken. Bij interesse kom je bij hem terecht zoor vragen. Ik had gelijk interesse. Ik dacht ik wil dit! Maar hoe ga ik het regelen. Stap 1 was mijn ouders bellen of ze me eventueel zouden kunnen sponseren. Anders zou het al niks worden. Gelukkig was die reactie positief. Stap 2 het zoeken van een buddy. Alleen gaan was een stap te ver. De klasgenoot die ik in gedachte had zag het ook helemaal zitten. Buddy check. Stap 3 contact zoeken met de leraar en verder informeren. En zo is het balletje gaan rollen.

Afgelopen week aangegeven op mijn werk bij de kinderboerderij en mijn werk bij de action. En beide reageerde positief. Ik had via mijn docent inmiddels een indicatie bedrag voor wat het zou gaan kosten dus daarmee verder in gesprek gaan bij mijn ouders.  En inmiddels is ook dat oke. Dus ik kan het deze week gaan rond maken en dan vliegtickets boeken.

Het is nog heel onwerkelijk. Ga ik dit echt doen? Er is naast enthousiasme ook veel angst en onzekerheid. Ik heb al een hele lijst met dingen die ik van te voren moet en wil bespreken. Maar ik ga de angst niet laten winnen. Ik wil dit en ik kan dit. Ik ga mezelf bewijzen dat ik sterker ben dan mijn angst. En dit is weer een stapje dichter bij mijn dromen. Ik wil nog zoveel van de wereld zien. Ik zie mezelf ook best werken in het buitenland. Dit word een groot avontuur met vele uitdagingen maar ik zal er alleen maar sterker uit gaan komen.

Binnenkort meer als het echt definitief is. Ik zal dan ook wat meer vertellen over het project en wat ik daar ga doen.

Word vervolgd.........

Liefs Chantal